Bruk verktøy

DataCorp AS

DataCorp tilbyr generelle IT-tjenester innen de fleste områder:

Behovsanalyse, tilpasning av standard programvare, opplæring,
rapportering med programmering i Visual Basic.

Tjenester

DataCorp kan sette din rapportering inn i et system som automatisk vedlikeholder intern og ekstern informasjon.

Programmet styrer når hvilke rapporter/websider skal oppdateres, automatisk eller manuelt.
Velg produktgruppe / kundegruppe for å lage varianter av rapporter.

Med dette programmet ligger dine rapporter ferdig kjørt på intranett eller websider før du kommer på jobben, eller flere ganger i løpet av dagen.

Feilhåndtering varsler om rapportering svikter.

Automatisk Rapportering

DataCorp anbefaler rapportering direkte til Excel og Word, med kolonner for egne vurderinger.

Eksempel: Aksjebeholdning med ordrekolonne. Viser øyeblikkelig ny sammensetning av portefølje.

Du slipper beløp og datoer som forandrer seg når du ellers kopierer fra en rapportgenerator.

Intelligente maler i Excel, Word, PowerPoint etc. henter data fra interne og eksterne systemer.
Disse integreres med Microsoft CRM, SuperOffice, SalesMaker etc.

Eksempel: Tilbudsbrev basert på tidligere kjøp med oppdaterte kampanjepriser.

Se Rapportering med Excel

Office-pakken fra Microsoft

DataCorp bruker Microsoft-verktøy i alle ledd i prosessen med å innhente, bearbeide og analysere data som grunnlag for riktige beslutninger.

Bruk Excel til å vise resultater fra bedriftens mange databaser. Spar tid når tall og grafikk allerede er ferdig formattert i Excel.

Grafikk og (pivot-)tabeller blir automatisk oppdatert, så din (måneds-)presentasjon alltid er tilgjengelig på et øyeblikks varsel.

Bruk tid på å trekke konklusjoner i stedet for å innhente data.

Legg inn dine egne prognoser og se sannsynlig (likviditets)utvikling.

Bruk tid på å beherske Excel, i stedet for å lære andre BI-verktøy med begrenset funksjonalitet.

Se Rapportering med Excel

Business Intelligence

Kombiner harde resultat-fakta med myke tall for bedriftens helsetilstand, sett fra:

· Finans-perspektivet: Lønnsomhet, likviditet, ordretilgang, utestående fordringer, kundenes kredittverdighet, tap på fordringer, faktureringsgrad etc.

· Kunde-perspektivet: Servicenivå, responstid, leveringstid, antall klager, retur etc.

· Drifts-perspektivet: Antall nye kunder, gamle kunder uten kjøp siste 12 måneder, produktivitet, feilproduksjon, nye produkter etc.

· Ansatte-perspektivet: opplæring, sykefravær, ansettelser, oppsigelser.

… og andre relevante faktorer som varsler bedriftens videre skjebne.

 

Balanced Scorecard